למרות ההצהרה של פוטין: אוקראינה פורצת קדימה במלחמה

אבי יעקב No Comments on למרות ההצהרה של פוטין: אוקראינה פורצת קדימה במלחמה

למרות טקס ההכרה החגיגי אותו יזם פוטין בסיפוח הרשמי של המחוזות האוקראינים הבדלניים: חרסון, זפוריז'יה, לוגנסק ודונייצק, לשטחי רוסיה אוקראינה ממשיכה קדימה בהשבת השטחים הכבושים | דובר הצבא האוקראיני חושף כי הם מכתרים כ-5,000 לוחמים רוסים בעיירה האסטרטגית לימן

אוקראינה צילום: פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פחות מיממה לאחר שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על הכרה בסיפוח המחוזות חרסון, זפוריז'יה, לוגנסק ודונייצק לשטחי רוסיה, בקייב הודיעו במהלך השבת כי הכוחות האוקראיניים מכתרים אלפי חיילים רוסים בעיירה לימן שבמחוז דונייצק ששימשה כמרכז לוגיסטי ורשת תחבורה שמסייעת לפעילות הצבא בצפון אזור דונייצק בשל היותה צומת דרכים מרכזית.

על פי דיווחים אוקראינים, הם הצליחו לכתר כוח של יותר מ-5,000 חיילים רוסים במרחב. דובר הצבא האוקראיני מסר כי הכיתור בעיירה יאפשר לקייב להתקדם לאזור לוהנסק. דבר שעשוי לגרור תגובה רוסית חריפה יותר על כל תקיפה מאחר שהרוסים הכריז אתמול על הכרה בו כשטח רוסי. ולמרות זאת, צבא אוקראינה ממשיך לשחרר את אותם שטחים מאחיזת הצבא הרוסי מה שמחזק את הבעייתיות של המהלך של פוטין.

רוסיה הטילה וטו אמש במועצת הביטחון של האו"ם בהצבעה על גינויה בשל משאלי העם שנערכו לכאורה בארבעת האזורים באוקראינה וסיפוחם. באו"ם רצו להכריז על המהלך כבלתי חוקי, והפצירו במדינות החברות שלא להכיר בסיפוח של לוגנסק, דונייצק, חרסון וזפרוז'יה. במועצה חברות 15 מדינות, 4 מתוכן נמנעו בהצבעה: סין, הודו, ברזיל וגבון. ההצבעה במועצת הביטחון נערכה כמה שעות לאחר הטקס המפואר בקרמלין, שם חתם נשיא רוסיה פוטין על הסכמי הסיפוח יחד עם המנהיגים הבדלניים של המחוזות.

עד עתה נמלטו מרוסיה יותר מרבע מיליון בני אדם – כמות החיילים שהכריזו פוטין ושר ההגנה שויגו כי ברצונם לגייס לצבא. לגיאורגיה הגיעו כבר יותר מ-120 אלף אזרחים רוסיים, לקזחסטן הגיעו יותר מ-100 אלף, לתחומי מדינות האיחוד האירופי הגיעו קרוב ל-80 אלף וגם למונגוליה הגיעו אזרחים רבים – שביקשו להימלט מצווי הגיוס.



0 תגובות